Κινήσεις:
1) φτιάχνω τον πίνακα ποσών και τιμών
2) σκέφτομαι αν τα ποσά είναι ανάλογα ή αντίστροφα. Για να το βρω αυτό, σκέφτομαι τι θα συμβεί αν διπλασιάσω το ένα ποσό. Το άλλο θα διπλασιαστεί ή θα μείνει μισό;
Π.χ. αν διπλασιάσω τα παπούτσια που θα αγοράσω, θα πληρώσω τα διπλάσια ή τα μισά χρήματα; Τα διπλάσια. Άρα, τα ποσά είναι ανάλογα.
αν διπλασιάσω τα άτομα που χρειάζονται για το βάψιμο του κτιρίου, θα χρειαστώ διπλάσιες ή τις μισές μέρες; Τις μισές. Άρα, τα ποσά είναι αντίστροφα.
3) Γράφω την εξίσωση που προκύπτει από τον πίνακα. Αν τα ποσά είναι ανάλογα, τότε η εξίσωση λύνεται με χιαστί. (θεωρία σελίδα 86)
Αν τα ποσά είναι αντίστροφα, τότε η εξίσωση λύνεται με κάθετους πολλαπλασιασμούς. (θεωρία σελίδα 90)
4) Λύνω την εξίσωση.
Παραπομπή για βιβλίο μαθητή.
1) φτιάχνω τον πίνακα ποσών και τιμών
2) σκέφτομαι αν τα ποσά είναι ανάλογα ή αντίστροφα. Για να το βρω αυτό, σκέφτομαι τι θα συμβεί αν διπλασιάσω το ένα ποσό. Το άλλο θα διπλασιαστεί ή θα μείνει μισό;
Π.χ. αν διπλασιάσω τα παπούτσια που θα αγοράσω, θα πληρώσω τα διπλάσια ή τα μισά χρήματα; Τα διπλάσια. Άρα, τα ποσά είναι ανάλογα.
αν διπλασιάσω τα άτομα που χρειάζονται για το βάψιμο του κτιρίου, θα χρειαστώ διπλάσιες ή τις μισές μέρες; Τις μισές. Άρα, τα ποσά είναι αντίστροφα.
3) Γράφω την εξίσωση που προκύπτει από τον πίνακα. Αν τα ποσά είναι ανάλογα, τότε η εξίσωση λύνεται με χιαστί. (θεωρία σελίδα 86)
Αν τα ποσά είναι αντίστροφα, τότε η εξίσωση λύνεται με κάθετους πολλαπλασιασμούς. (θεωρία σελίδα 90)
4) Λύνω την εξίσωση.
Παραπομπή για βιβλίο μαθητή.