Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Θεωρία ανάλογων κι αντίστροφων ποσών

Κινήσεις:

1) φτιάχνω τον πίνακα ποσών και τιμών

2) σκέφτομαι αν τα ποσά είναι ανάλογα ή αντίστροφα. Για να το βρω αυτό, σκέφτομαι τι θα συμβεί αν διπλασιάσω το ένα ποσό. Το άλλο θα διπλασιαστεί ή θα μείνει μισό; 
Π.χ. αν διπλασιάσω τα παπούτσια που θα αγοράσω, θα πληρώσω τα διπλάσια ή τα μισά χρήματα; Τα διπλάσια. Άρα, τα ποσά είναι ανάλογα.
αν διπλασιάσω τα άτομα που χρειάζονται για το βάψιμο του κτιρίου, θα χρειαστώ διπλάσιες ή τις μισές μέρες; Τις μισές. Άρα, τα ποσά είναι αντίστροφα.

3) Γράφω την εξίσωση που προκύπτει από τον πίνακα. Αν τα ποσά είναι ανάλογα, τότε η εξίσωση λύνεται με χιαστί. (θεωρία σελίδα 86)

Αν τα ποσά είναι αντίστροφα, τότε η εξίσωση λύνεται με κάθετους πολλαπλασιασμούς. (θεωρία σελίδα 90)

4) Λύνω την εξίσωση.

Παραπομπή για βιβλίο μαθητή.

Και πάλι νέο πρόγραμμα!

Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Γλώσσα Γλώσσα Γλώσσα Θρησκευτικά Γλώσσα ...